Pages

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2009

Οι παραγγελίες από Αμερική, η Fedex και το Τελωνείο

Πριν από ένα μήνα (και κάτι ψιλά) είχα παραγγείλει μερικές κούπες που τις σχεδίασα on-line στο Zazzle.co.uk για τον σύλλογό μας στα Χανιά (μαζί με κάτι φούτερ, σχεδιασμένα και αυτά από εμένα).

Μετά από περίπου τρεις εβδομάδες το δέμα με τα φούτερ ήρθε, ενώ το δέμα με τις κούπες δεν εμφανίστηκε ποτέ. Παρότι οι κούπες είχαν ταχυδρομηθεί δύο ημέρες νωρίτερα, αποφάσισα να περιμένω μια εβδομάδα ακόμα. Η παραγγελία θα ερχόταν με απλό ταχυδρομείο.

Εν τω μεταξύ, σερφάροντας και πάλι στα γνωστά κατατόπια, βρήκα την τετράδα των βιβλίων LaTeX Companions σε μια συσκευασία και σε πολλή καλή τιμή, οπότε και τα παρήγγειλα, στις 8 Δεκεμβρίου για την ακρίβεια. Το LaTeX είναι μια από τις τελευταίες μου δημιουργικές απασχολήσεις και ομολογώ πως ψήνομαι να γράφω σε αυτό ακόμα και τις λίστες για τα ψώνια μου :-D. Αν, πραγματικά, δω πώς μπορώ να φτιάχνω και πίνακες αλλά στυλ Calc σε LaTeX, τότε το OpenOffice θα πάρει πόδι από τους σκληρούς μου! (ε... ίσως το κρατήσω για να βλέπω τα αρχεία που μου δίνουν οι υπόλοιποι...)

Δεν πρόσεξα ότι τα τελευταία θα ερχόντουσαν από Αμερική, αλλά μικρό το κακό (σκέφτηκα)... Επίσης, έστειλα και ένα mail στο Zazzle λέγοντάς τους πως το δέμα με τις κούπες δεν είχε έρθει ακόμα και μήπως υπήρχε κάποιος τρόπος να το αναζητήσω. Μου απάντησαν, αμέσως, πως αφού είχε περάσει τόσος καιρός, το δέμα χαρακτηρίζεται ως "χαμένο στη μεταφορά" και ότι οι κούπες δόθηκαν πάλι για εκτύπωση. Θα μου ερχόντουσαν και αυτές με courier για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να ξαναχαθούν.

Στις 10 Δεκεμβρίου είχα μια κλήση από τη μεταφορική εταιρία Fedex, για να με ενημερώσουν πως είχα ένα δέμα από Αμερική, αυτό με τα βιβλία, και πως χρειαζόταν εκτελωνισμό! Πρώτη φορά άκουγα ότι τα βιβλία περνάνε τέτοια διαδικασία, αλλά, τέλος πάντων, έπρεπε να γίνει. Με ενημέρωσαν πως για τον εκτελωνισμό θα πλήρωνα στη Fedex 150€ αν ήθελα να το αναλάβουν εκείνοι (το κόστος των βιβλίων ήταν στα $149.99 μαζί με τα μεταφορικά και ζύγιζαν 6,5Kg). Φυσικά άφρισα από το θράσος τους να ζητάνε τέτοια ποσά. Βέβαια, στο παρελθόν είχα παραγγείλει πάλι από Αμερική κάποια ηλεκτρονικά (αναπτυξιακά για FPGA) και ήξερα ότι οι εταιρίες ζητάνε για τον εκτελωνισμό ένα ποσό που είναι κοντά στο κόστος του δέματος που έχεις! Η απάντησή μου ήταν αρνητική. Τους είπα ότι για βιβλία δεν υπήρχε περίπτωση να δώσω τόσα λεφτά για εκτελωνισμό και τους είπα να τα στείλουν πίσω. Ήξερα πως τα ίδια βιβλία μπορούσα να τα βρω και στο amazon.co.uk, όχι βέβαια στην τιμή των $149.99 αλλά ούτε και στην συνολική τιμή των 280€ που θα μου πήγαινε αν τα εκτελώνιζα.

Για λίγο καιρό έμπαινα στο tracking της Fedex για να δω αν όντως τα στείλανε πίσω. Και όμως, έμεναν στο τελωνείο του Ελ. Βενιζέλος...

Κατά τις 15 του Δεκέμβρη, είχα άλλη μια κλήση από την εν λόγω μεταφορική εταιρία για ένα δέμα από Αμερική με αριθμό φορτωτικής τάδε και να επικοινωνήσω μαζί τους. Ήταν το δέμα με τις κούπες. Το κόστος του δέματος ήξερα ότι ήταν $108 και το δέμα ζύγιζε 4,9Kg. Πριν πάρω τηλέφωνο στην Fedex άρχισα να ψάχνω το τηλέφωνο του τελωνείου για να ρωτήσω τιμές για τον εκτελωνισμό των δεμάτων μου. Μετά από μερικά τηλεφωνάκια το κατάφερα και έτσι μίλησα με κάποιον στο τελωνείο και μου είπε ότι το κόστος για τα βιβλία θα ήταν χοντρικά γύρω στα 10€ ενώ για τις κούπες θα ήταν περίπου 10 με 15€. Καμιά σχέση με το ποσό που ζητούσε η μεταφορική! Μιας και θ' ανέβαινα Αθήνα, είπα να πάω να τα εκτελωνίσω μόνος μου για να μου έρθει το κόστος σε λογικά πλαίσια, γνωρίζοντας ότι η διαδικασία είναι αρκετά χρονοβόρα... Μετά από αυτά, πήρα τηλέφωνο στη Fedex και τους είπα ότι θα εκτελωνίσω προσωπικά και τα δύο δέματα (μιας και τα βιβλία ήταν ακόμα εκεί!) τη Δευτέρα που θ' ανέβαινα στην Αθήνα. Τους ρώτησα και για το κόστος παραμονής των δεμάτων στις αποθήκες και μου είπαν ότι η τιμή υπολογίζεται ίση με 0.06 x Βάρος x Ημέρες παραμονής. Όλα καλά ως εδώ.

Τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου το πρωί ξεκίνησα για το αεροδρόμιο. Το τελωνείο και οι αποθήκες είναι στα εμπορεύματα, σε ένα χώρο μακρυά από τα terminals, στον οποίο δεν μπορείς να πας με τη συγκοινωνία. Παρόλα αυτά "ρωτώντας πας στην πόλη" και έτσι κατάφερα εύκολα να βρεθώ στο χώρο που ήταν η Fedex και οι αποθήκες. Στη Fedex μου ζήτησαν να πληρώσω 59,50€ για "Πρακτορειακά Δικαιώματα". Παρότι τα πλήρωσα (τι άλλο θα έκανα;) ακόμα το έχω απορία τι είναι αυτά! Αν τα δέματα δεν περνούσαν από το τελωνείο αυτά δεν θα τα πλήρωνα. Γιατί; Τα "Πρακτορειακά Δικαιώματα" τα έχουν μόνο αν τα δέματα σταματήσουν στο τελωνείο; Τα μεταφορικά δεν είναι πληρωμένα; Πώς και εμφανίζονται από το πουθενά κάποια τέτοια δικαιώματα; Η μόνη απάντηση που δένει όλα αυτά τα ερωτήματα είναι πως έχουν βρει κάπως τον τρόπο να σου ρουφάνε "κάτι ψιλά" σε περίπτωση που πας να τα εκτελωνίσεις μόνος σου, αφού δε θα μπορέσουν να σου τα πάρουν χοντρά! Με το να υπάρχουν αυτά τα διακαιώματα, κάποιος θα σκεφτεί ότι το τελικό κόστος αν εκτελωνιστούν τα προϊόντα από τη μεταφορική, σε σχέση με το τελικό κόστος αν τα εκτελωνίσει μόνος του, υπολογίζοντας και την ταλαιπωρία που θα υποστεί, δεν έχουν τόσο μεγάλη διαφορά, τελικά... Θα το δούμε στο τέλος αυτό...

Στη συνέχεια με στέλνουν κάτω στις αποθήκες για να βρουν τα δέματα. Έδωσα, λοιπόν, τα χαρτιά που δηλώνουν το δέμα σε κάποιον υπάλληλο του τελωνείου, ο οποίος μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα μου τα έφερε. Στη συνέχεια με στείλανε να βρω τον ελεγκτή για να ανοίξει τα δέματα και να διαπιστώσει τι πραγματικά έχουν μέσα. ΟΚ. Τον βρήκα και τον ελεγκτή αμέσως, ο οποίος άνοιξε τα δέματα και όλα πήγαν μια χαρά. Στη συνέχεια υπογράφουν αυτός και ο προϊστάμενός του κάτι χαρτιά (πήραν λίγη ώρα να τα φτιάξει ο άνθρωπος) και με στέλνουν στο άλλο κτήριο που είναι τα γραφεία του τελωνείου. Στα χαρτιά αναγράφονταν και τα ποσά του εκτελωνισμού: 9,67€ για τα βιβλία και 13,48€ για τις κούπες.

Στο τελωνείο μπήκα πρώτα σε ένα γραφείο που ήταν κάποιος προϊστάμενος, ο οποίος είδε τα χαρτιά που κράταγα και με έστειλε στη θυρίδα 6. Εκεί ήταν κάποιος ο οποίος έκανε την καταχώρηση των στοιχείων των δεμάτων στον υπολογιστή και υπογράφει τα χαρτιά. Με στέλνει στη θυρίδα 8. Ένας άλλος υπάλληλος ελέγχει τις καταχωρήσεις και κάνει τα δικά του στον υπολογιστή, υπογράφει τα χαρτιά και με στέλνει στη θυρίδα 14. Εκεί κάποιος υπάλληλος παίρνει τα χαρτιά και μου λέει να πάω στη θυρίδα 16 όπου θα με φωνάξουν να τα παραλάβω. Στη θυρίδα 16 και έχοντας γεμίσει τα χαρτιά με σφραγίδες και υπογραφές, παραλαμβάνω και κάποια άλλα χαρτιά μαζί με αυτά που είχα φέρει από τις αποθήκες και με στέλνει στη θυρίδα 17 για να πληρώσω το ποσό που μου αναλογεί. Εκεί πληρώνω το ποσό που ήταν αναγραμμένο από τους υπαλλήλους στις αποθήκες συν 2€ ανά δέμα για "Διακαιώματα Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών", σύνολο 27,15€. Πήγα και από τη θυρίδα 19 για να παραλάβω τα χαρτιά που δηλώνουν ότι πλήρωσα και το φόρο που μου αναλογεί. Και πάλι καλά ως εδώ.

Πίσω πάλι στις αποθήκες για να παραλάβω τα δέματα. Εκεί, με στείλανε πρώτα στις δικές τους θυρίδες για να αφήσω τον οβολό μου! Τι πλήρωσα; Ανά δέμα: 7,50€ για "Εργατικά", 6,00€ για "Έξοδα Τελ. Εισοδου", 1,00€ για "Ασφάλεια", 3,00€ για "Διάφορα Έξοδα" και 3,33€ για ΦΠΑ! Σύνολο και για τα δύο δέματα 42€. Αν κάτι δεν σας πάει στην πρόσθεση και τον πολλαπλασιασμό επί δύο, τότε δεν κάνετε κανένα λάθος. Το σύνολο είναι 41,66€ αλλά ο υπάλληλος ΠΡΙΝ μου δώσει τις αποδείξεις μου ζήτησε 42€ και δε μου γύρισε τα υπόλοιπα ρέστα. Για την ακρίβεια του έδωσα 52€ (ναι είχα και δίευρω μαζί μου) και μου γύρισε μόνο ένα δεκάευρω ρέστα! Φυσικά, μετά την απομάκρυνση από το ταμείο, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται!... Θα μου πείτε: Καλά ρε φίλε, για 34 λεπτά κάνεις έτσι; Η απάντηση είναι ότι σε άλλη περίπτωση δε θα με ένοιαζε καθόλου. Αλλά όταν βλέπεις να σε γδύνουν με τέτοιο τρόπο, ναι, σε χαλάει. Ας μου έλεγε ότι δεν έχει ψιλά και θα του τα άφηνα ευχαρίστως με τη θέλησή μου!

Στη συνέχεια πήρα τα δέματά μου και γραμμή προς το σπίτι...

Τελικά πόσο μου πήγε το μαλί στο τελωνείο; Αν αθροίσω τα προηγούμενα με άν computerάκι που έχει dual core επεξεργαστή των 64 bit και μπόλικη μνήμη για να καταφέρει μια τόσο δύσκολη πράξη: 128,55€. Πόσα θα έδινα αν άφηνα την Fedex να μου τα εκτελωνίσει: πάνω από 250€. Νομίζω ότι η διαφορά είναι μεγάλη και αδικαιολόγητη. Δηλαδή τόσο πολύ θα υποφέρει η εταιρία αν βάλει τον υπάλληλό της που κάνει τους εκτελωνισμούς να προσθέσει και άλλα δύο χαρτιά στη λίστα αυτών που ούτως ή άλλως παραδίδει στο τελωνείο; Άσε που η διαφορά του κόστους του εκτελωνισμού του ενός δέματος από το άλλο είναι τελικά 3,81€ και όχι 40€ που μου ζήταγε η Fedex!

Τι άλλο έχω να πω πέρα από τα εμφανή του ότι σε κλέβουν, κράτος και εταιρίες, από όπου μπορούν; Ναι, θα πω και κάτι καλό... Πραγματικά, όποιος υπάλληλος ασχολήθηκε μαζί μου ήταν εξυπηρετικότατος. Οι άνθρωποι, όσο κι αν πιστεύουμε το αντίθετο, δεν σηκώνανε το κεφάλι τους από τη δουλειά τους. Πραγματικά, σκέφτηκα πως αυτή τη δουλειά δε θα μπορούσα να την κάνω για όλη μου τη ζωή χωρίς να καταλήξω στο ψυχιατρείο... Μόνο και μόνο γι αυτούς τους ανθρώπους θα πω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ και σας ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

Βέβαια, ακόμα δεν έχω καταλάβει, τελικά γιατί τα πλήρωσα όλα αυτά τα λεφτά; Πού πήγαν και για ποιο λόγο; Τι είναι αυτά τα "Πρακτορειακά Δικαιώματα" και προς τι τα τελευταία 42,00€;

Σίγουρα τη Fedex την έχω μισήσει και κάθε site που τη χρησιμοποιεί με έχει χάσει από πελάτη! Αν και είμαι σιγουρότατος ότι δεν είναι η μόνη μεταφορική εταιρία που δίνει τέτοιες χρεώσεις για τους εκτελωνισμούς!

Μέχρι το επόμενό μου blog... Καλό σας hacking!

9 σχόλια:

  1. Θα μπορούσες να πληρώσεις και σε πέσος Φιλλιπίνος. (aka php)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σημερα περασα την ιδια διαδικασια για ενα δεμα (ρουχα) αξιας 183 δολαριων (απο αυτα 50 μεταφορικα) η fedex πηρε 29,75 για πρακτοριακα δικαιωματα(αλλιως 77 για να κανουν αυτοι τον εκτελωνισμο), 25 ο φπα 2 το ΔΕΤΕ, 7 και κατι τα αποθηκευτρα της ολυμπιακης. μετα απο ολα αυτα εστειλα ενα χεστηριο mail στην fedex Αμερικης για τον εδω αντιπροσωπο τους.
    Πριν 10 χρονια τα ιδια που ειχα ξαναπαρει κατι scsi controllers αδιορθωτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε μου, έπεσα και εγώ θήμα της Orbit Couriers που αντιπροσωπεύει την FedEx στην Ελλάδα. Με βρείσανε και από πάνω. Κοίτα το video που έβαλα στο YouTube. http://www.youtube.com/watch?v=7T1Tn8j_hs0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα σε όλους,
    Τώρα με τις γιορτές καλή λύση είναι η αγορά δώρων από την Αμερική. Οι τιμές είναι φθηνότερες και με τη χρήση λογαριασμού PayPal τα πράγματα είναι πολύ εύκολα. Εγώ για της γιορτές αγόρασα και είναι φθηνά και γρήγορα.
    Δεν χρειάζεται διεύθυνση στην Αμερική τα καθώς το website της VIAddress (http://www.viaddress.com) σου δίνει την ευκαιρία να κάνεις τις αγορές σου από την Ελλάδα μια και η εγγραφή γίνεται σε αυτούς χωρίς συνδρομή.
    Καλές γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ το έχεις δοκιμάσει το συγκεκριμένο Site. Είναι αξιόπιστο?

      Διαγραφή
  5. Για άλλη μια φορά η FedEx "χτύπησε"! Πριν λίγες ημέρες παρήγγειλα κάποια πράγματα αξίας $60 από hardkernel και αυτοί τα στείλανε με FedEx. Μετά από λίγες ημέρες χτύπησε το τηλέφωνό μου και μου ζητούσανε από την εν λόγω εταιρία πάνω από 100€ για να τα εκτελωνίσουν. Οι άνθρωποι ζούνε σε τελείως διαφορετικό κόσμο!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Α! Ναι. Όταν φυσικά αρνήθηκα να πληρώσω τα 100€ για τον εκτελωνισμό, επικοινώνησα με τη hardkernel για να τους πω τι συνέβη και πως δεν είμαι διατεθειμένος να πληρώσω τρεις περίπου φορές την αξία του δέματος για τον εκτελωνισμό! Οι άνθρωποι μίλησαν με τη FedEx Κορέας οι οποίοι ζητήσαν από τη hardkernel 46€ (αν θυμάμαι καλά το ποσό) για να επιστρέψουν το πακέτο σε αυτούς! Φυσικά και οι ίδιοι στη hardkernel έπαθαν την πλάκα τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια σας,εγω παραγγειλα κατι αξεσουαρ και κοσμηματα συνολικης αξιας 210 ευρω (μαζι με μεταφορικα) απο εταιρεια που εδρευει στην Καλιφορνια των ΗΠΑ και η FEDEX μου ζητησε 184 ευρω για τον εκτελωνισμο!Φυσικα φρικαρησα και αρνηθηκα να τους πληρωσω,τους ειπα να τα στειλουν απο εκει που ηρθαν και επικοινωνησα με την εταιρεια που ειχα κανει την παραγγελια για να τους ενημερωσω.Μου ειπαν οτι ειναι υποχρεωση μου να ενημερωνομαι σχετικα με κοστος δασμων/εκτελωνισμου πριν παραγγειλω,επιπλεον οτι δεν εχουν ευθυνη για το συγκεκριμενο θεμα εφοσον δεν μπορουν να γνωριζουν την πολιτικη δασμολογησης της ακαστοτε χωρας.Παρολαυτα μου επεστρεψαν το κοστος της παραγγελιας μου (συμπεριλαμβανοντας και μεταφορικα)!Το γεγονος συνεβη το καλοκαιρι του 2011.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δηλαδη εγω παιδια τι να κανω με μι παραγγελια απο Αμερικη για μια ζακετα μαζι με τα μεταφορικα θα μου κατσουν 60 ευρω τι τελικα πρεπει να κανω;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή